Zanim ułożysz pierwszy bukiet, czyli można zarobić na kwiatach!

1. Warto się uczyć

Nim będziemy rozpoczynać swoje działania w tej branży dobrze będzie się oczywiście zapoznać z tym jak ten rynek funkcjonuje. Można przeczytać jakieś publikacje, które o nim mówią. Można także pomyśleć o kursach florystycznych, szczególnie że dzięki unijnym dofinansowaniom mamy także kursy bezpłatne obecnie.

2. Dobre miejsce będzie bardzo ważne

Kluczowa decyzja to zawsze wybór lokalizacji dla swojej działalności. Musimy wybierać takie miejsce, gdzie jesteśmy widoczni i dostępni. Jeśli nie znajdziemy takiego miejsca to trzeba się zastanowić czy w ogóle będzie sens się tam pojawiać na tym rynku, ponieważ szanse na sukces będą wtedy minimalne.

3. Zwykły bukiet to już za mało

Obecnie oczywiście klienci mają coraz więcej różnych wymagań i tak naprawdę nie wystarczą proste kwiaty. Takie można kupić w dyskoncie, a w kwiaciarniach klienci oczekują estetycznych bukietów, które będą świetnie się prezentować i każdy będzie z nich rzeczywiście zadowolony.

4. Zgodnie z planem

Jeśli mamy już miejsce na swoją działalność oraz wyklarowany pomysł będzie można przygotowywać biznesplan, który jest ważnym dokumentem, ponieważ ułatwi nam potem działanie krok po kroku w ramach tego co sobie wcześniej zaplanowaliśmy.

5. Nie każda pora dobra na start

Jeśli ktoś chce zaczynać działalność musi wiedzieć o tym, że ten nasz rynek jest tak naprawdę mocno sezonowy i dlatego trzeba wybrać odpowiedni moment na początek. Warto zacząć na początku roku, by już być obeznanym w momencie, gdy przyjdą Walentynki i Dzień Kobiet, a więc te okoliczności, gdy sprzedawcy kwiatów zarabiają najwięcej.

6. Nie tylko giełda

Jeśli chcemy by nam się powodziło w tej branży kluczową sprawą będzie dostępność dobrych kwiatów. To nam zapewni, że klienci również będą chcieli do nas wracać i zainteresowanie usługami będzie znaczące. Najlepiej mieć zaufanego dostawcę i cały czas szukać coś odpowiedniego dla siebie. Wydaje się, że można się też samemu udać na giełdę. Te jednak działają w nocy i niestety trzeba się liczyć z tym, że nie każdy będzie mógł sobie na to pozwolić, szczególnie gdy prowadzi się działalność samemu i trzeba cały dzień być punkcie sprzedaży.

7. A może franczyza?

Chcąc minimalizować swoje straty należy przede wszystkim nakreślić sobie plan potencjalnych zamówień. To oczywiście bardzo ważna kwestia, ponieważ tak naprawdę w ten sposób będzie można oczekiwać, że zminimalizujemy ilość wyrzuconych zamówionych produktów. Można też minimalizować ryzyko, gdy wybierzemy franczyzę.

8. Kwiaty są kluczowe

Kwiaciarnia to obecnie nie tylko kwiaty cięte ale również inne gadżety, które można zaproponować klientom tak samo jak kartki okolicznościowe. Warto pomyśleć o wprowadzeniu tych propozycji do sprzedaży, ponieważ wtedy możemy liczyć na większy zysk.

9. Zarzuć sieć

Obecnie nie ma szans na rozwój bez internetu i jeśli ktoś chce zaistnieć musi tworzyć sobie konto na Facebooku czy innych sieciach społecznościowych, co ułatwi nam bycie zauważonym.