Jeśli weźmiemy do ręki gazetki z dyskontów zobaczymy, że mamy tam coraz więcej różnorakich kwiatów ciętych, doniczkowych i inne różne rośliny.
To wyraźnie nam pokazuje jak zmienia się ten rynek. Firmy działające na rynku dyskontowym mają tak naprawdę do zaoferowania niskie ceny kwiatów. Dąży się do tego, by cały czas te ceny zbijać, jak najbardziej obniżać. To jednak może sprawiać, że ten rynek kwiatów mocno się zmieni. Kwiaciarnie raczej nie będą w stanie zaoferować tak dobrej niskiej ceny dla klientów, dlatego właśnie pojawi się konieczność innego działania.
Właściciele kwiaciarni, którzy nie doceniają swoich możliwości próbują konkurować ceną, ale to niestety nie będzie się dobrze sprawdzać i dlatego będzie trzeba szukać innych możliwości. Dobry florysta musi być pewny siebie i wiedzieć na co będzie go stać. Dlatego w takiej sytuacji powinien się starać o to, by konkurować nie ceną ale swoją jakością usług. Trzeba wszystkim klientom gwarantować profesjonalną obsługę, doskonały serwis i konieczne będzie także dostosowane cen do oferowanych wartości. Wydaje się, że ta strategia dobrze się sprawdza, ale tutaj każdy może decydować się na coś innego.
Na pewno klienci też są różni i nie każdemu będzie zależeć wyłącznie na jakości. Będą się pojawiać pewnie takie osoby, które stawiać będą w głównej mierze na jakość i dlatego będą oczekiwać inwencji ze strony florystów. Dobrze więc będzie, jeśli kwiaciarnia będzie przygotowana pod katem tych różnych klientów, którzy mogą się pojawić, ponieważ w ten sposób będzie można odpowiedzieć na te zróżnicowane oczekiwania jakie mogą się pojawiać. Jeśli ktoś chce długofalowo się rozwijać to w jego przypadku raczej konkurowanie wartością będzie najlepszym wyborem.
Coraz częściej właśnie konkurowanie ceną nie ma większego sensu i nie przyniesie zadowalających efektów. Firma może stracić na tym, ponieważ nie będzie na dłuższą metę mogła dobrze zarabiać, oferować niskiej ceny i jakości. Dlatego trzeba szukać w miarę możliwości rozwiązania tego problemu. I dlatego tak wiele osób wybiera obecnie propozycje konkurencji przez jakość i inwencje. Szczególnie w dużych miastach jest wielu takich klientów, którzy oczekują, że jakość usług będzie wyjątkowa. jeśli ktoś będzie chciał się decydować na konkurowanie wartością na pewno powinien dbać o tych klientów, którzy będą z jego usług korzystać.
Należy decydować się na podejmowanie takich działań, które mogą sprawiać, że klient będzie chętnie do nas wracał. Dlatego warto szukać różnych korzyści, które będzie można zaproponować. dobrze będzie, jeśli klient będzie w stanie wchodzić w relacje z florystą. My jako obsługa powinniśmy dbać o to, by te potrzeby klientów w jakieś mierze odczytywać. To takie rozwiązanie, które sprawi, że również klient poczuje, że jest profesjonalnie obsługiwany i na pewno będzie chciał do nas wracać.
To tak naprawdę nam powinno bardzo zależeć na tym, by o klienta zadbać i postarać się o ofertę, która będzie do niego dopasowana. Na pewno trzeba także proponować różne formy płatności, tak by każdemu klientowi było po prostu wygodnie.